Wanita dan kesuburan: mari kita jelaskan mitos-mitos palsu


Kesuburan dan hari subur kitaran, yang tidak diketahui untuk meneka pada kalendar yang lambat laun - sama ada anda ingin mempunyai anak, atau untuk anda bukan pada masa ini - menjadi salib dan kegembiraan untuk semua wanita

Dalam Artikel Ini:

FERTILITY, MYTHS FALSE - Apa yang kita ketahui mengenai kesuburan Itali? Untuk memberi penjelasan mengenai isu ini yang rumit, kami menganggap Aogoi (persatuan obstetrik dan ginekologi hospital Itali) yang dengan sokongan Clear Blue, peranti kesuburan peranti digital, telah membuat tinjauan kecil, yang melibatkan 40 pusat gabungan di seluruh Itali dan sampel 1082 wanita berumur antara 18 dan 51 tahun.

Hasil penyelidikan - yang tidak mahu menjadi wakil, tetapi menunjukkan trend - adalah kejutan tidak terlalu menyanjung.

Malah, sebenarnya, 57% daripada wanita yang terlibat dalam penyelidikan menyatakan bahawa mereka sedang mencari seorang anak, sedikit (46.9%) tahu bahawa pada hakikatnya puncak kesuburan wanita itu sampai pada hari ovulasi dan itu bahkan bertahan beberapa jam.

Kesuburan dan jam biologi, berapa banyak yang anda tahu?

Sedikit juga tahu bahawa sebagai tambahan kepada progesteron, hormon LH juga akan dimainkan semasa ovulasi dan ukurannya dapat didiagnosis pada hari dimana pematangan oosit akan berlaku.

Kami di BeHappyFamily kemudian bertanya kepada Dr. Chiantera, seorang pakar dan setiausaha negara AOGOI, untuk membantu kami menjelaskan, membongkar beberapa mitos palsu.

Mari bermula dari yang pertama: kanak-kanak boleh sampai lewat hari ini.

"Palsu. Kes baru-baru ini kehamilan yang berjaya dalam usia lanjut telah mencipta kepercayaan yang salah yang boleh dibayangkan di luar umur 50 tahun. Pada hakikatnya ini adalah kes-kes yang luar biasa.

Wanita mencapai puncak maksimum kesuburan antara 18 dan 28 tahun. Antara 28 dan 33-35 tahun, ia kehilangan beberapa mata, selepas 35 tahun keupayaan reproduktif menurun secara mendadak. Selepas 42 tahun, ia sangat berkurangan dan berhenti selepas 45 tahun. Dalam beberapa kes, ia boleh mencapai 48-50 tahun, tetapi - sekali lagi - ini adalah kes-kes yang luar biasa dan bukan norma ".

Mitos kesuburan

Mitos kesuburan (11 imej) Berapa banyak mitos dan kepercayaan palsu mengelilingi idea kesuburan. Berikut adalah sedozen yang paling meluas

Mitos palsu kedua: umur reproduktif telah bertambah berkat kesejahteraan.

"Umur pembiakan wanita bermula dan berakhir dengan ketibaan dan kehilangan haid.

Kondisi kualiti hidup yang baik pastinya telah lama memanjangkan umur pembiakan wanita, tetapi tidak banyak: jika selepas perang, wanita memasuki menopause antara 45 dan 48 tahun, hari ini batas statistik telah beralih oleh beberapa tahun dan kita bercakap tentang 48-50, maksimum 52 tahun. Sudah tentu ubat hari ini membolehkan kita mengatasi had semulajadi ini, tetapi kita harus selalu bertanya kepada diri sendiri apa harga, baik untuk kesihatan ibu dan untuk bayi yang baru lahir ".

Konsepsi, 10 cara untuk menjaga diri sendiri

Mitos palsu ketiga, hari yang subur

"Penyelidikan telah membawa kepada mengukur tempoh subur untuk konsep bukan pada hari-hari tetapi dalam jam. Oocyte wanita hidup sebenarnya hanya 12 jam, di akhir yang mana ia memusnahkan. Pengukuran hormon LH yang terdapat di dalam air kencing dapat membuat diagnosis tepat pada masa ovulasi ".

Video: FAKTA MENGEJUTKAN!! Apakah Anda Sering Minum Susu Bear Brand Ini? Klo Iya Berarti Anda Wajib Nonton