Kesalahan yang paling teruk dari ibu bapa adalah animasi oleh niat yang terbaik


Bahkan ibu yang paling bermakna dapat melakukan slip tepat pada ABC keibubapaan. Berikut adalah beberapa kesilapan yang paling biasa dibuat untuk kebaikan: di mana anda mengenali diri anda?

Dalam Artikel Ini:

Ibu bapa: kesilapan yang paling teruk

"Saya tidak akan pernah seperti itu" berapa kali kita fikir ayat ini melihat ibu yang lain atau mungkin hanya ibu kita? Kami sangat yakin dengan kemahiran keibubapaan kami, sehingga kami menyedari kami untuk mangsa pertama kesilapan kasar, walaupun digemari oleh niat yang terbaik. Lebih baik cara ini: tiada kesilapan yang dilakukan untuk kebaikan akan melakukan kerosakan yang banyak sebagai ibu yang "sempurna"!

Ancaman adalah bapa

8 kesilapan tidak boleh dilakukan dalam membesarkan kanak-kanak (8 imej) Mendidik anak bukanlah tugas yang mudah. Berikut adalah lapan kesilapan yang tidak boleh dibuat

  • Lakukan untuk kanak-kanak apa yang tidak kita lakukan untuk diri kita sendiri

Sebagai bayi yang baru lahir, prinsip ini meliputi kebersihan diri dan pemakanan: khas ibu yang mandi bayi setiap malam, kemudian mencuci rambut pada tengah malam di wastafel dapur - sekali seminggu jika semuanya berjalan lancar. Dalam ertikata, hakikat bahawa anak-anak kita datang di hadapan kita ditulis dalam DNA ibu kita: ia adalah naluri, dan dalam erti kata ia adalah kewajipan kerana seorang anak kecil tidak dapat menyediakan untuk diri sendiri, dia memerlukan perhatian, penjagaan dan objek yang dia tidak dapat memperoleh sendiri. Tetapi apabila kanak-kanak membesar, ia bernilai bertanya berapa banyak yang boleh sampai, dan di sini datang bahagian yang sukar. Setiap keluarga perlu mencari kompromi sendiri: jelas bahawa seorang lelaki berusia lima tahun tidak dapat menyediakan makan tengah hari, tetapi pastinya dapat membantu dengan kerja rumah dan membersihkan biliknya.

Kesalahan ibu bapa moden
  • Jangan ikut ancaman

"Satu minggu tanpa televisyen" mungkin lebih banyak hukuman untuk ibu daripada untuk kanak-kanak. Kita semua mahu jiwa yang baik di televisyen, dan jika suatu hari kita memenangi superenalotto kita akan membina sebuah monumen untuk Walt Disney di setiap kota Itali. Tetapi kita mesti berusaha untuk terus. Bayi boleh seperti jerung: hanya bau mereka setetes darah (darah ANDA) untuk menyerang.

  • Ceramah yang buruk tentang guru, pendidik, jurulatih sukan...

Kebanyakan mereka layak mendapat keraguan. Sekiranya anak-anak yang datang ke rumah yang mendakwa ada yang sebenar atau yang dianggap salah dengan serta-merta, kami cuba untuk sampai ke bahagian bawah pertanyaan dengan mereka terlebih dahulu: pada akhirnya mereka akan selalu dipaksa untuk mengakui bahawa kelakuan mereka tidak benar-benar sempurna. Secara amnya, adalah baik untuk mengelakkan bercakap buruk tentang guru dan orang dewasa lain apabila kita berada di hadapan anak-anak.

Pendidikan kanak-kanak: kesilapan yang paling biasa antara ibu bapa
  • Ia sentiasa menjadi kesalahan orang lain

Anak kami tidak dapat dilupakan, dan walaupun dia bertindak secara objektif secara teruk, ia selalu menjadi kesalahan dari sesuatu yang lain atau orang lain: pengaruh jahat teman-teman kecil, tidur malam, pergelangan tangan, dan ketika kami tidak dapat memikirkan apa-apa lagi di sini malar hijau besar ibu yang dijamin pada musim sejuk: "Sesungguhnya ia akan menetas sesuatu!" Memahami dan juga sikap romantis, tetapi berpotensi berbahaya: apa yang akan berlaku jika suatu hari seseorang memberitahu kami bahawa anak kami telah melakukan perbuatan membuli? Malah dalam hal ini akan ada alasan baik anda? Lebih baik untuk semua orang jika kanak-kanak memahami konsep tanggungjawab peribadi dan nilai meminta maaf sebagai seorang kanak-kanak.

  • Menjadi rakan dan bukan ibu bapa

Bermain dengan "kawan" anak-anak mereka adalah salah satu perkara yang menggembirakan ibu-ibu, mungkin juga kerana ia membuat kita merasa kurang "orang tua dan pemangsa lama" dan lebih banyak lagi "pengasuh bayi berumur enam belas tahun": tetapi ia adalah pedang bermata dua. Persahabatan adalah hubungan yang setara, tetapi kita tidak setanding dengan anak-anak kita: kita tidak mempercayai mereka, dan kita boleh bersenang-senang bersama-sama, tetapi tidak pernah melintas garis khayalan yang, jika perlu, kita mempunyai kewajipan untuk ingat kewujudan. Malangnya atau untungnya, ini adalah peranan yang menyentuh kita sekarang.

Video: Playful Kiss - Playful Kiss: Full Episode 6 (Official & HD with subtitles)