Ia menyentuh alat kelamin: sebab permainan auto-erotik


Apabila menyentuh organ-organ kemaluan: bagaimana untuk bertindak di hadapan permainan auto-erotik kanak-kanak? Ramai ibu bapa apabila mereka melihat bahawa anak-anak mereka menyentuh alat kelamin mereka berasa tidak selesa dan sering menggunakan ancaman atau tidak berpura-pura!

Dalam Artikel Ini:

Permainan kanak-kanak erotik

Ibu Marina meminta temu bual. Apabila dia tiba di temujanji, sahaja, dia kelihatan malu dan hampir terdesak. Anak perempuannya berusia 10 tahun, menghadiri gred kelima dan anda menyentuh alat kelamin anda secara berterusan. Dia melakukannya di mana-mana, kadang-kadang di rumah, dia meninggalkan permainan untuk mengasingkan dirinya dan menyentuh dirinya. Pada masa-masa lain, di hadapan TV, dia melihat bahawa dia menyentuh dan mempunyai wajah merah dengan ungkapan 'aneh'. Tetapi dia meninggalkannya sendiri, dia telah menjadi kebiasaan. Wanita itu melakukan pekerjaan yang sangat banyak dan menghabiskan masa dengan bayi. Dia mempunyai seorang anak perempuan yang berusia lebih dari 8 tahun yang terus-menerus mengecualikan Marina dari hidupnya dan persekitarannya, memburu dia ketika dia memasuki biliknya dan menyentuh barang-barangnya. Mereka sering bertarung.

Guru-guru Marina selepas kira-kira 8 bulan memberitahu saya bahawa kanak-kanak ini dia mula melancap di kelas. Ia menggosok sudut-sudut meja, mengubah ekspresi wajah, difahami bahawa dia merasa senang dalam melakukannya, kadang-kadang walaupun pada anak-anak lain. Mereka malu, mereka tidak tahu bagaimana campur tangan, apabila mereka menyedari bahawa ia sedang berlaku, mereka cuba mengalihkan perhatiannya. Mereka bercakap mengenainya sekali kepada ibunya tetapi sejak itu tiada apa yang berubah, nampaknya tingkah lakunya menjadi semakin mendesak dan mereka bimbang tentang tahun depan kerana dia akan lulus gred pertamanya. Ibunya banyak bekerja di mana, di sekolah, ayahnya selalu datang dan bersamanya, mereka tidak merasa yakin. Inilah sebabnya mengapa mereka lebih suka berdiam diri.

Seksualiti pada kanak-kanak. Bagaimana untuk berkelakuan

Auto-erotikisme pada kanak-kanak ia sangat biasa, mereka sering menggunakan amalan ini sebagai permainan. Menemui tubuh anda untuk kanak-kanak adalah pengalaman beransur-ansur yang bermula dari hari pertama selepas kelahiran. Malah, semua bahagian individu mewakili kejutan berterusan juga berhubung dengan alam sekitar. Ia adalah melalui badan yang bayi baru belajar untuk membezakan dirinya dari ibu menentukan sempadannya pada tahap hubungan dan peribadi. Ini adalah bagaimana dia juga meneroka alat kelaminnya, sementara pada masa yang sama merasa senang melakukannya. Pengalamannya, bagaimanapun, sangat berbeza dari orang dewasa yang menafsirkan dengan cara sendiri 'autoerotikisme' ini, terutamanya apabila tingkah laku dengan peredaran masa menjadi berulang-ulang. Penemuan utama beliau adalah sensasi keseronokan yang dihubungkan dengan menyentuh diri tetapi kemudian, pada jarak jauh, ia meninggalkan kerana pencariannya berakhir.

Sebenarnya, Permainan auto-erotik pada kanak-kanak adalah sebahagian daripada proses pertumbuhan.

Tingkah laku orang tua

Dalam hal ini, kebanyakan orang dewasa cenderung menghukum kanak-kanak yang menyentuh bahagian intimnya - dan sering melakukannya untuk menunjukkan keperluannya untuk melakukan keperluan fisiologi - dan mendorongnya rasa malu untuk isyarat semula jadi yang tidak mempunyai makna erotik. Malu tidak mempunyai konotasi yang negatif tetapi ia akan menjadi had yang berkaitan dengan pengalaman peribadi yang akan menjejaskan harga diri dan imej diri. Banyak juga bergantung pada jenis pendidikan seksual yang diterima oleh ibu bapa dan yang cenderung menanamkan pada anak-anak mereka. Batasan peribadi sering dihantar tanpa kesedaran, sedangkan keterbukaan yang lebih besar untuk memahami perilaku ini membolehkan penerimaan yang berbeza.

Emosi malu ia menunjukkan dirinya sendiri dalam tempoh 2-3 tahun hidup, selepas emosi utama, dan membolehkan pengekalan tingkah laku moral dan norma sosial. Melaluinya, kanak-kanak menyadari betapa pentingnya imej dirinya ditangguhkan dari luar dan jika dikurangi oleh angka-angka yang bermakna untuk pertumbuhan seperti ibu bapa, datuk dan nenek, akan cenderung menghalang kemampuannya untuk mengekspresikan 'tersekat' pada aspek dirinya sendiri yang tidak akan membuatnya berasa "sehingga keadaan". Pada masa yang lain, kanak-kanak juga diabaikan dan ini juga menjadi masalah kerana dia cuba untuk berkomunikasi sesuatu yang tidak diterima. Jelas, oleh itu, cara tengah boleh menjadi sikap yang tepat untuk menangani situasi tersebut. Iaitu, meminta kepada anak apa yang menyebabkan kelakuannya tanpa sebarang penghakiman di bawah.

Bila perlu bimbang

Dalam sesetengah kes, sikap autoerotik menjadi berterusan untuk menunjukkan dirinya sendiri walaupun dalam keadaan awam. Ia mungkin berlaku bahawa kanak-kanak itu mula menyentuh dirinya dalam persekitaran intim, seperti yang biasa, tetapi dari masa ke masa keperluannya juga meluas ke kawasan luaran, seperti sekolah atau ruang awam yang dikongsi. Dan kemudian, isyarat yang dapat dipertimbangkan hanya menghibur diri menjadi satu cara untuk melegakan kebimbangan atau bimbang yang telah melaburkannya. Dalam hidupnya, beberapa keadaan mungkin menyumbang kepada kemunculan kebimbangan dan kebimbangan seperti memasuki sekolah, kelahiran saudara kecil yang baru, pemisahan ibu bapa, perpindahan, perubahan persekitaran, permulaan atau pemulihan kerja ibu, mengabaikannya. Oleh itu, kanak-kanak memerlukan lebih banyak perhatian.

Adalah baik dalam keadaan ini untuk tidak dramatis dan tidak memarahinya kerana ia sudah mengalami keresahan yang dapat diperkuatkan oleh tingkah laku yang menuduh orang dewasa. Sebaliknya, kita harus memeluknya, meyakinkannya dan bercakap dengan lebih terbuka dengannya untuk memahami apa yang menjadi kebimbangan sebenar yang menyebabkan dia mempunyai sikap yang kompulsif, memandangkan ia seperti manifestasi kegelisahan yang lain. Malah, usaha mencari kesenangan mengandaikan fungsi pemenuhan emosi yang sebaliknya gagal menenangkan. Seperti dalam banyak situasi lain adalah dinasihatkan untuk berhadapan dengan seorang profesional untuk menjaga kegelisahan yang jelas.

Selalunya kepentingan peluang ditinggalkan, seperti contoh di atas, dan kami mengambil risiko menjadikannya lebih teruk. Malah, dalam masa yang lama, selain meletakkan kanak-kanak dalam kesukaran dalam situasi sosial, ia boleh menjadi keperluan kronik dalam zaman remaja apabila kanak-kanak lelaki perlu berhadapan dengan rakan-rakan mereka dan mengambil tingkah laku hetero erotik.

Video: 10 things you didn't know about orgasm | Mary Roach