Adakah anak anda dilahirkan pada hari Krismas? Panggil ia dengan nama watak dari tempat lahir


Untuk semua ibu yang akan melahirkan pada hari Krismas dan masih belum membuat keputusan tentang nama untuk diberikan kepada anak mereka, di sini adalah semua nama utama yang diilhami oleh Krismas

Dalam Artikel Ini:

Nama yang diilhamkan oleh Krismas

Terdapat kanak-kanak yang akan dilahirkan pada hari Krismas atau bercuti. Acara gembira yang lebih penting lagi pada cuti Krismas. Mungkin ibu bapa mereka telah memilih nama untuk diberikan kepadanya, tetapi bagi semua yang masih belum membuat keputusan, mengapa tidak memberinya salah satu daripada nama yang diilhamkan oleh Krismas atau kepada salah satu daripada aksara Bayaran? Satu lagi cara untuk mengingati kelahiran itu berlaku pada masa yang sangat istimewa pada tahun ini!

Anna

Nama-nama Alkitab yang paling indah (21 imej) Hawa, Adam, Mary, Anna dan banyak lagi. Alkitab penuh dengan nama yang indah untuk diberikan kepada anak-anak

Jadi di sini adalah semua nama yang kami dapati aksara buaian dan makna mereka, dari mana anda boleh mengambil isyarat untuk memilih nama anak anda, dengan nama lelaki, atau anak anda. Sudah tentu, sesetengahnya adalah nama-nama yang sangat istimewa... tetapi mungkin ada seseorang yang akan memilih sama untuk anaknya.

  • Mary, ibu Yesus (atau Mario)

Nama Maria berasal dari bahasa Ibrani Maryàm dan bermaksud "puteri, madam"Nama itu boleh diberikan kepada kanak-kanak sebagai tambahan kepada nama maskulin yang dipilih untuk mereka, seperti Luca Maria, atau ada varian maskulin" Mario. "Hari nama dirayakan pada 12 September, hari ketika Ibu Suci ingat Yesus.

  • Yusuf, "bapa" Yesus (atau Giuseppina)

Nama Giuseppe berasal dari bahasa Ibrani Josef dan bermaksud "meningkat oleh Tuhan"Ia adalah salah satu nama lelaki yang paling luas, ia juga boleh digunakan untuk wanita, dalam versi Giuseppina. Hari nama dirayakan pada 19 Mac, hari yang kita ingat San Giuseppe, suami Maria dan ayah dan pada hari ini perayaan ayah dirayakan.

  • Yesus, budak lelaki itu

Nama Yesus berasal dari Yeshua Ibrani dan bermaksud "Tuhan adalah keselamatan"Daripada menghormati tokoh Kristus, Penebus, nama ini sangat jarang berlaku di Itali. Terdapat beberapa tarikh di mana anda boleh merayakan hari nama, tetapi tarikh yang paling berulang adalah 1 Januari, hari apabila anda mengingat sunat daripada Yesus Kristus.

  • Stella, bintang bercahaya yang menunjukkan pondok tempat Yesus dilahirkan

Nama Stella mempunyai asal-usul Latin dan bermaksud bintang bercahaya. Dalam konteks Kristian nama ini meluas untuk pengabdian kepada Maria Yang Maha Suci Bintang dan sering dikaitkan dengan nama Mary (Maristella atau Mariastella). Hari nama dirayakan pada 11 Mei, hari ketika kita mengingat Santa Eustella, martir di Saintonge pada abad ketiga.

  • Angelo, malaikat yang mengawasi pondok Kelahiran (atau Angela)

Nama Angelo bermaksud "Rasul"Menurut tradisi Kristian, sebenarnya para malaikat adalah utusan Tuhan. Para malaikat yang disebutkan dalam teks-teks suci adalah Michael, Raphael dan Gabriel (yang boleh menjadi alternatif kepada nama Angelo). Dalam varian wanita, Angela, hari perayaan dirayakan pada 15 Julai, ketika Angelina da Monte Giove yang diberkati diingat, janda Giovanni da Termis, hitungan Civitella del Tronto, yang meninggal di Foligno pada 1439.

Pilihan nama: kesilapan tidak boleh dibuat
  • Gaspare, salah seorang Raja Magi

Nama Gaspare mempunyai asal Persia dan bermaksud "guru yang bereputasi"Hari perayaan ini disambut pada 6 Januari, hari ketika Tiga Wise Lelaki tiba di depan pondok untuk membawa kepada Yesus Anak emas, kemenyan dan mur sebagai hadiah.

  • Melchiorre, salah seorang Raja Magi

Nama Melchiorre berasal dari Melki'or Ibrani dan bermaksud "raja-Ku adalah terang"Bahkan hari namanya dirayakan pada 6 Januari, untuk memperingati kedatangan Tiga Raja.

  • Baldassarre, salah seorang Raja Magi

Nama Baldassare berasal dari Assyrian Balats dan Usur dan bermaksud "Allah melindungi nyawanya"Walaupun nama itu mengenang salah satu daripada tiga Magi, hari perayaan dirayakan pada 25 April, hari ketika, sebaliknya, kita ingat Baldassarre yang diberkati, seorang biarawan Franciscan dari Mondovì..

  • Sibilla, gipsi adegan kelahiran

Di dalam katil Neapolitan, salah satu watak yang tidak dapat dielakkan ialah gipsi. Menurut legenda Krismas, Sibilla Cumana telah meramalkan kelahiran Penebus dan menganggapnya sebagai dara yang akan melahirkannya. Apabila Sybil mendengar malaikat mengumumkan kelahiran Yesus, dia menyedari bahawa dia telah berdosa dengan anggapan dan telah diubah menjadi burung malam. Nama Sibilla berasal dari bahasa Yunani Sibylla, yang bermaksud "kehendak ilahi"o"yang menyatakan kehendak Tuhan"Dan pada hakikatnya dalam mitologi Greek dan Roman istilah"tukang ramal"diberikan kepada para nabi dan para imam dari Apollo, yang dapat meramal masa depan. Hari nama dirayakan pada 23 Mac, hari ketika nunis Dominika bernama Sibillina Biscossi diingat.

  • Stefania, dara yang lain dengan bayi buaian (atau Stefano)

Menurut legenda, Stefania adalah seorang wanita dara, yang, ketika kelahiran Penebus, ingin mendekati gua untuk menyembahnya. Tetapi para malaikat melarangnya mendekati, kerana wanita yang belum menikah tidak dapat melawat Our Lady. Kemudian Stefania mengambil batu dan membungkusnya di dalam pakaiannya yang berliku-liku, berpura-pura dia masih kecil. Dan dia berjaya sampai ke pondok hari selepas kelahiran Yesus pada 26 Disember. Tiba di hadapan Maria keajaiban telah dicapai: batu itu berubah menjadi seorang anak dalam daging dan darah, yang disebut Stephen. Nama Stefano (atau Stefania) berasal dari stéphanos Yunani dan bermaksud "mahkota"Hari nama dirayakan pada 26 Disember, hari ketika St Stephen, martir Kristian pertama, juga teringat.

Video: Singam 2 - Tamil Full Movie | Suriya | Anushka Shetty | Hansika Motwani | Devi Sri Prasad | Hari