Adakah anak anda tahu bagaimana membuat panggilan kecemasan?


Kes Australia kecil yang menyaksikan ibunya selama dua hari mengulangi soalan itu. Bagaimana untuk mengajar kanak-kanak untuk meminta bantuan?

Dalam Artikel Ini:

Shylah Silbery hanya berusia dua tahun tetapi berjaya terus hidup bersendirian di rumah selama dua hari. Ibunya meninggal dunia dengan tiba-tiba dan bayi itu mendapati dirinya sendiri, memerhatikannya. Dia makan sisa lasagna dan keju dan apabila bapa saudaranya tiba di rumahnya, terkunci dari dalam, dia mendorong meja ke pintu dan berjaya membukanya. "Ibu tidak bangun lagi", kata anak itu, yang tinggal di Australia, kepada penyelamat.
Ia adalah mimpi ngeri kita semua ibu. Berada di rumah dengan kanak-kanak dan berfikir bahawa jika kita berasa buruk atau mempunyai kemalangan domestik anak kecil kita bukan sahaja bimbang dan takut tetapi tidak dapat meminta pertolongan.
Persoalannya, apabila kita membaca cerita seperti Shylah, adalah spontan: anak-anak kita mampu melakukannya panggilan telefon kecemasan? Adakah mereka tahu siapa yang perlu dipanggil jika perlu?
BACA JUGA: Anak-anak digital, gunakan PC tetapi tidak tahu cara mengikat kasut mereka
Adalah mengejutkan bagaimana hari ini anak-anak kita menunjukkan kemahiran bawaan dalam penggunaan telefon bimbit, televisyen, permainan elektronik dan alat digital lain tetapi mungkin mereka tidak dapat membuat panggilan kecemasan. Pada suatu masa segala-galanya lebih mudah. yang telefon ia hanya satu, kedudukannya yang baik di ruang tamu, kelihatan jelas. Dengan telefon bimbit dan kunci untuk mendail.
Hari ini selular dilindungi oleh kata laluan dan panggilan blok ("tekan ok dan asterisk"... anak mana yang boleh?), selalunya kita sendiri tidak dapat menemuinya, tenggelam di antara kusyen sofa, dan jika ia keluar dari butang kuasa adalah sangat kecil sehingga kita mengalami kesukaran kami juga menekannya.
Juga saya telefon rumah mereka kelihatan lebih rumit, mungkin mereka mudah alih (dan oleh itu juga hilang di beberapa sudut rumah) atau diletakkan di atas perabot atau rak yang sengaja tidak dapat diakses oleh anak-anak (untuk mengelakkan bermain permainan membuat panggilan dari seberang dunia).
BACA JUGA: KANAK-KANAK DENGAN ASLILUM SELEPAS CELLULAR
Kita harus menanyakan kepada diri sendiri masalah sejak kanak-kanak masih muda. Mungkin meletakkan rumah di rumah telefon lebih jauh dalam jangkauan mereka dan dengan menyimpan nombor kecemasan dengan pemilihan pantas, atau meninggalkan telefon bimbit yang tidak digunakan kini bebas daripada blok yang menerangkan bagaimana mereka bertindak dalam kes kecemasan.
Beritahu kami awak. Anda mempunyai nasihat tentang bagaimana untuk mengajar kanak-kanak membuat panggilan kecemasan?

Video: MENENTUKAN LOKASI WALET DENGAN CARA CEK LOKASI WALET