Zecchino D'Oro 2019 dari 17 hingga 21 November


Dari 17 hingga 21 November, petang Rai1 akan berwarna-warni, menghiburkan dan melebihi semua muzik dengan edisi baru Zecchino d'Oro 2019

Dalam Artikel Ini:

Zecchino D'Oro 2015

Kembali sebagai setiap tahun pelantikan yang tidak dapat diterima dengan Zecchino d'Oro yang kini telah mencapai edisi ke-58. Dari 17 hingga 21 November, petang Rai1 Ia akan menjadi berwarna-warni, menghiburkan dan di atas semua muzik dengan 12 lagu yang tidak diterbitkan dalam pertandingan ini, 2 Negara Asing diwakili, Mesir dan Perancis, 26 penulis teks dan muzik, 10 penyusun, 14 penghibur kecil dari 12 wilayah yang berbeza di Itali, 60 anak-anak Piccolo "Mariele Ventre" Choir Antony Bologna yang diarahkan oleh Sabrina Simoni, dan 2 konduktor Flavio Montrucchio dan Cristél Carrisi.

Satu edisi penuh barang baru, yang menjadi tema pusatnya 'Semua warna persamaan'. Lagu tahun ini mahu melancarkan mesej penerimaan kepelbagaian dan yang lain. Satu topik penting yang akan diterokai dengan Penjamin untuk Kanak-kanak dan Remaja Vincenzo Spadafora.

Kami akan memberitahu lima cerita, seperti integrasi Institut termasuk kursus Regio Parco di Turin, - menerangkan Spadafora - di mana majoriti pelajar berasal dari luar negara. Juga melalui Geronimo Stilton kami akan bercakap dengan orang-orang kecil, dari 12 prinsip asas Perlembagaan Itali, dan kami akan membentangkan iklan ad hoc pratonton yang dibuat dengan gelang merah

Muzik sentiasa memainkan peranan penting dalam integrasi dan penerimaan. Dan sebagai Frate Alessandro dari paduan suara Antoniano mengatakan, adalah penting untuk membantu ibu bapa membesarkan anak-anak dengan nilai-nilai tertentu. Dan Golden Zecchino juga mempunyai tugas ini: menjadi kenderaan untuk mesej positif untuk seluruh keluarga.

Tapi mari kita lihat apa yang baru tahun ini

Genre muzik diselidiki dan tema yang diterokai oleh kepingan akan sangat berlabuh kepada realiti, seperti Sabrina Simoni memberitahu kami. Watak yang unik memasuki dunia Zecchino d'Oro: ia adalah "Zombie vegetarian " menyanyi sayangku untuk sayuran untuk irama batu, masih sayuran dan buah dalam "Cabbages pada makanan ringan", Di mana anda bermain dengan idiom. Bersenang-senang dengan emosi dalam "Dapatkan emosi " sambil menambah sentuhan cinta kepada kedua-dua balada "Ia akan kekal bersama kamu" dan "The imprint of the heart ". Disahkan pop "Satu hari dalam warna"Ketika dia bertukar menjadi tarian muzik "The rompigatto". Kemudian terdapat juga selaman di masa lalu: "Komedi ilahi"Membawa kita kembali ke masa untuk Dante Alighieri, pada ulang tahun ke-750 kelahirannya, sambil pergi lebih jauh, sehingga zaman Mesir Kuno, dengan"Tutanc'mon " sekeping yang mewakili Mesir dalam edisi Zecchino d'Oro ini. Ia dipanggil "Le parce que des pourquoi ", sebaliknya, lagu yang mewakili Perancis.

Zecchino d'Oro 2014: lagu pemenang

Satu kebaharuan penting dalam edisi ke-58 ini adalah kesedaran lagu dalam format "kartun"

Inilah struktur hari-hari:

  • 17 November > Episod persembahan. Lagu-lagu 12 yang dilakukan oleh solois dan Piccolo Coro "Mariele Ventre" dell'Antoniano diarahkan oleh Sabrina Simoni semua didengar, tanpa mengundi, digabungkan dengan kartun.
  • 18 November Perlumbaan bermula. 6 lagu untuk mengundi: tiga lagu pertama dengan skor tertinggi pergi terus ke final, tiga yang lain akan mengambil bahagian dalam larian episod keempat (Jumaat).
  • 19 November Teruskan perlumbaan. Mekanisme yang sama dengan episod terdahulu, dengan 6 lagu lagi untuk mengundi: tiga lagu pertama dengan akses skor tertinggi terus ke final, tiga lagi akan menyertai larian episod keempat (Jumaat). Selepas pengundian hari kedua ini, 6 lagu secara rasmi memasuki final.
  • 20 November> Undi. 6 lagu yang dikecualikan pada hari-hari sebelumnya akan dimainkan 2 tempat yang masih tersedia untuk akses pada final. Mereka kemudian memasuki 8 lagu akhir: 6 yang berasal dari undi hari kedua dan ketiga dan 2 dari undi.
  • 21 November> Grand Final. Lagu-lagu 8 dalam perlumbaan akan diundi dalam satu blok pada akhir 8 persembahan oleh juri yang terdiri daripada hanya kanak-kanak, sehingga penugasan dan pengisytiharan Zecchino d'Oro ke-58.

Juga pada tahun ini yang penting diperbaharui kerjasama dengan saluran Rai Yoyo, bahawa pada persidangan akhbar persembahan, menggariskan peranan penting televisyen dalam kehidupan keluarga. Rai Yoyo, akan menyiarkan Zecchino d'Oro, dari hari Selasa hingga Jumaat jam 8.30 malam, dan hari Ahad akan dimainkan pada jam 8.30 malam. Program ini sarikata untuk orang pekak pada halaman 777 dari Televideo. Pengguna internet boleh mengikuti acara dengan menyambung ke laman web Zecchino d'Oro Rai atau ke laman web ini.

Sama seperti setiap tahun organisasi bukan keuntungan Antoniano akan melancarkan kempen penjanaan dana yang dikaitkan dengan projek itu Jantung Zecchino d'Oro, yang ditaja oleh Sekretariat Sosial Rai. Memanggil dari talian tetap atau menghantar SMS ke 45505 kami boleh menyokong Il Cuore dello Zecchino d'Oro - Operasi Pane dan menjamin makanan, setiap hari, kepada semua orang yang memerlukan di Bologna dan seterusnya: projek itu melihat penglibatan 8 kantin Fransiskan, di seluruh Itali. Matlamatnya adalah untuk mengukuhkan pengalaman yang bermula tahun lepas, menyokong kantin dalam bekalan makanan harian dan dalam aktiviti reintegrasi seterusnya untuk tetamu kantin. Dari 16 hingga 22 November 2015 adalah mungkin untuk menyokong projek Il Cuore dello Zecchino d'Oro - Operasi Roti: dengan menghantar SMS ke 45505 dari TIM, Vodafone, WIND, 3, PosteMobile, CoopVoce dan Tiscali, anda boleh menderma 2 euro. Memanggil dari telefon rumah anda, anda boleh mendermakan 2 dengan TeleTu dan TWT, dan 5 atau 10 euro dengan Tim, Infostrada, Fastweb dan Tiscali.

Dan selepas kejayaan edisi sebelumnya, pelantikan di laman web ini dengan Anugerah Web, satu tinjauan yang akan membolehkan pengguna untuk menyatakan keutamaannya pada lagu-lagu dalam perlumbaan: lagu yang paling dipilih oleh "orang-orang di web" akan diberi ganjaran dalam episod terakhir Zecchino. Satu lagi perkara baru yang hebat, kemungkinan mencari di laman web ini karaoke lagu-lagu dalam perlumbaan: cara yang menyeronokkan untuk menyanyi bersama dengan orang yang anda sayangi semua lagu oleh Zecchino.

Ia juga akan memberi penghormatan kepada Mariele Ventre, pada ulang tahun ke-20 kehilangan itu, dengan peringatan hari Sabtu dari paduan suara Antoniano bersama Cristina d'Avena.

The lullaby of the coffee beans. The 1970 Zecchino d'Oro video

Membentangkan dan menghidupkan edisi ke-58 Zecchino d'Oro Flavio Montrucchio dan Cristel Carrisi. Pada sidang akhbar Cristel Carrisi berkata dia merasakan

tanggungjawab besar dalam memimpin program ini yang merupakan institusi. Saya akan cuba untuk menjadi spontan, saya mahu menjadi seperti kakak besar untuk kanak-kanak ini

Kami ingat jadual Zecchino d'Oro: dari jam 17.00 hingga 18.45 - dari hari Selasa hingga Jumaat - dan dari 17.10 hingga 20 pada hari Sabtu.

Dan untuk menghidupkan kembali Zecchino d'Oro di rumah, kompilasi yang ditunggu-tunggu oleh pameran kanak-kanak yang tidak diterbitkan itu tiba di kedai-kedai untuk menyanyi dan menari

Video: